بال مرغ در نقاط مختلف دنیا چه طعمی دارد

مدت زمان مطالعه : حدود 7 دقیقه 

  • بال مرغ را در کشورهای مختلف دنیا با طعم ها و چاشنی های مختلف تهیه و سرو می کنند. برای دانستن طعم های مختلف آن با ما همراه باشید.

آفریقای جنوبی

در آفریقای جنوبی، پِری‌پِری ادویه محبوبی است که از ترکیب چیلی قرمز، زنجبیل و دیگر ادویه ها تهیه می شود و طعم بسیار خاصی به غذاها می بخشد. آفریقایی ها از این ادویه برای طعم‌دار کردن بال کباب استفاده می کنند. یک ظرف از سس سویا و عسل که به زمان محلی «تاماری» گفته می شود در کنار این بال ها، طعمی قوی تر هم به آنها می بخشد. در ضمن، این بال ها روی آتش کباب می شوند و در روغن سرخ نمی شوند.

ایرلند

ایرلندی ها نیز به خوردن بال علاقه بسیاری دارند. اما آن را کباب نمی کنند، بلکه به همراه هویج، سیر و پیاز تفت می دهند و می پزند و آن را به عنوان اسنک هنگام تماشای مسابقات فوتبال میل می کنند. این غذای خوشمزه را می توانید خیلی سریع آماده و هر وقت و هر جایی که دوست دارید، میل کنید.

بال مزه دار شده

مخلوط سس سویا، شکر قهوه ای، سیر و پودر زنجبیل طعم بسیار عالی با هم می سازند. وقتی چندین ساعت بال های مرغ را درون این سس بخوابانید تا کاملا مزه‌دار شوند، می توانید طعمی عالی و متفاوت از  بال را تجربه کنید. خیلی راحت همه موادی که نام بردیم را با یکدیگر مخلوط کنید، آن را درون کیسه های زیپ‌دار بریزید، بال های مرغ را به کیسه اضافه کنید. حسابی آنها را تکان دهید تا همه بال ها سسی شوند و 24 ساعت در یخچال بگذارید و سپس به مدت یک ساعت در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد بپزید تا کاملا برشته و طلایی شوند.

کِبِک (کانادا)

در کبک رستورانی وجود دارد که بال های مرغ را به روشی کاملا متفاوت و طعمی جدید سرو می کند. آنها از بال اردک استفاده می کنند و آنها را در روغن زیاد و داغ سرخ می کنند. سپس آنها را با شیره  افرا سرو می کنند.

اسپانیا

در اسپانیا، بال های مرغ را با طعم پاپریکا دودی و سیر تهیه و سرو می کنند. این بال ها در تابه بزرگ و روغن زیاد تفت داده می شوند تا کاملا برشته و طلایی شوند و در آخر به آنها آب لیموترش و روغ زیتون اضافه می شود. همچنین فلفل سیاه نیز جزو ادویه های اصلی مزه این بال ها است.

image

مکزیک

در مکزیک در کنار بال کبابی، چیپس تورتیلا نیز سرو می شود که به آن مزه خوبی می بخشد. البته باید قبل از سرخ کردن، به روغن ذرت، پودر چیلی، زیره سبز، پودر فلفل هندی و آویشن اضافه کنید. بال ها را پیش از سرخ کردن در این روغن می غلتانند. سپس به همراه چیپس تورتیلا سرو می کنند.

به سبک سنتورینی

آب لیموترش، سیر، فلفل سیاه و مخلوط سبزیجات معطر طعم دهنده های عالی برای بال هستند. بال ها را چند ساعت در این مخلوط می خوابانند و سپس به مدت یک ساعت در فر در دمای 180 درجه سانتی گراد می پزند تا کاملا برشته و طلایی شوند. البته فرم کباب شده آنها طعم بهتری دارد. در آخر نیز با سس متشکل از پنیر سفید فتا، خامه ترش و سبزیجات معطر سرو می کنند.

کره

کره ای ها بال را با سسی به نام «گوجویجانگ» (سس چیلی)، سس سویا، سیر، زنجبیل و روغن کنجد تهیه می کنند و می پزند و در انتها با سرکه و عسل سرو می کنند. بال ها را به مدت 8 تا 10 دقیقه در فر می پزند و با این سس سرو می کنند.

پرو

پرویی ها بال ها را در موادی متشکل از آب لیموترش، برگ بو، پرک فلفل قرمز، سیر، زیره سبز و پاپریکا می خوابانند و روغن زیتون اضافه می کنند. سپس آنها را کباب می کنند و به همراه برگ های تازه آویشن، جعفری، نمک و فلفل سیاه سرو می کنند.

آمریکا

یکی از اسنک های  محبوب آمریکایی ها بال است. بال های سرخ شده در روغن به همراه سس و کره که بسیار آسان و سریع تهیه می شوند و طعم عالی دارند.

منبع: www.bartarinha.ir