بهترین مواد غذایی برای سلامت زنان

مدت زمان مطالعه : حدود 5 دقیقه 

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامتی و تندرستی بدن ضروری است. در این میان، برخی مواد غذایی نقشی ویژه در سلامتی زنان دارند. زنان به دلیل آن که نقش مهمی همچون بارداری را ایفا می‌کنند، نیازمند توجه ویژه تری به رژیم غذایی خود و تقویت سیستم ایمنی و بدنشان هستند.

در این مطلب به بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامتی زنان می‌پردازیم:

۱- کلم برگ: این سبزی سرشار از ویتامین K است که به همراه کلسیم و ویتامین D به استحکام استخوان زنان کمک ویژه‌ای می‌کند.

۲- مارچوبه: این گیاه یکی دیگر از منابع غنی از ویتامین K است. به طوری که تنها مصرف نصف فنجان از آن می‌تواند یک سوم نیاز بدن به این ویتامین را تامین کند. مارچوبه همچنین سرشار از فولات است که می‌تواند مانع از مرگ جنین شود.

۳- حبوبات: این گروه غذایی غنی از پروتئین بدون چربی است. برخلاف گوشت، حبوبات از سطح مناسبی از فیبر برخوردار است که می‌تواند به کاهش فشار خون، قند خون، و ضربان قلب کمک کند که همگی پایین آورنده خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی – عروقی است.

۴- گریپ فروت: فلاونوئید موجود در این میوه خطر بروز سکته مغزی در زنان را کاهش داده و به تقویت سلامت قلب کمک می‌کند.

image

۵- توت‌ها: میوه‌هایی همچون توت فرنگی، شاه توت، بلوبری، و تمشک سرشار از فلاونوئید و آنتی اکسیدان هستند که از سلول‌های سالم در برابر آسیب‌های اکسیدان‌ها محافظت می‌کنند. خانواده توت‌ها باعث تقویت حافظه شده و از بروز بیماری‌های مغزی با افزایش سن جلوگیری می‌کند.

۶- ماست
۷- ساردین
۸- تخم کتان
۹- گردو
۱۰- آواکادو
۱۱- سیب زمینی شیرین
۱۲- اسفناج
۱۳- جگر
۱۴- گوشت بدون چربی

زنان بهتر است مواد غذایی ذکر شده را به طور متعارف به رژیم غذایی خود بیفزایند. توجه به دریافت کالری کافی در کنار غنی بودن از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف لازمه اصلی یک رژیم غذایی سالم است. افراد کمتر به این نکته توجه دارند که رژیم غذایی غنی می‌تواند فرد را از مصرف هر گونه مکمل غذایی بی‌نیاز کند.

منبع: www.salamatnews.com