دلمه بادمجان سفید با مرغ

Stuffed eggplant with chicken

بادمجان حاوی سطوح بالایی از کلسیم، آهن و مواد معدنی دیگر می باشد.
مناسب برای : 6 الی 8 نفر
مدت زمان پخت و آماده سازی : 75 الی 80 دقیقه 
درجه سختی : سخت

image

163

کیلو کالری

14

کربوهیدرات

11

پروتئین

8

چربی

طرز تهیه :

  • ابتدا بادمجان ها را شسته، پوست بادمجان قلمی سیاه را گرفته و بادمجان های دلمه ایی سفید را برش حلقه ایی دهید سپس سر بادمجان را برداشته و بعد داخل آن ها را با ق م خالی کنید، (حدود یک و نیم الی ۲ سانت از دیواره باقی بماند) داخل بادمجان ها نمک پاشیده و وارونه داخل آبکش قرار دهید تا آب تلخ آن خارج شود.
  • تاوه مناسبی انتخاب کرده، روی شعله قرار داده و با حرارت متوسط با 2 الی 3 ق غ روغن، پیاز را تفت دهید تا سبک شود، بعد بادمجان قلمی نگینی خرد شده را کمی تفت داده، تغییر رنگ که داد سیر له شده را افزوده و پس از حدود یک دقیقه مرغ چرخ کرده، نمک، فلفل و سبزیجات معطر و پس از تفت خوردن مرغ گوجه فرنگی ها را اضافه کرده تفت دهید.
  • پس از چند دقیقه که کاملا تفت خورد جعفری یا گشنیز را اضافه کنید بعد سرکه یا آب لیمو را اضافه کرده، شعله را کم کرده تا مواد طعم گرفته و به روغن بیافتد.
  • حال بادمجان های دلمه ایی را خشک کنید، داخل قابلمه مناسب درب دار که روی شعله قرار داده اید روغن ریخته و بادمجان ها را داخل قابلمه بگذارید تا با حرارت ملایم (درب ظرف بسته باشد) حدود 5 الی 6 دقیقه بپزد تا بدون تغییر رنگ کمی نرم شود.
  • بادمجان ها را با مواد آماده شده پر کرده و سر بادمجان ها را روی آن ها قرار دهید سپس به روش بخارپز حدود ۲۰ دقیقه (بیشتر یا کمتر بستگی به نوع بادمجان دارد) بپزید.
  • بعد از اتمام پخت درب را بردارید و بعد چند دقیقه سرو کنید.

نوش جان

مواد لازم :

بادمجان دلمه ایی سفید ۶ تا ۸ عدد
مرغ چرخ کرده 450 الی 500 گرم
پیاز نگینی خرد شده یک عدد
سیر رنده شده ۲ حبه 
گوجه فرنگی نگینی خرد شده ۶ عدد
بادمجان قلمی نگینی خرد شده 2 عدد
روغن مایع ۱/۴ پیمانه
سرکه یا آب لیمو ترش تازه یک الی 2 ق غ
فلفل پاپریکا ۱/۲ ق چ
اوریگانو ۱/۲ ق چ
ریحان خشک یک ق چ
گشنیز یا جعفری خرد شده ۱/۲ پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم