نودل كدو سبز با جگر مرغ و قارچ

Creamy liver and mushroom with zoodles

فیبر موجود در کدو سبز به درمان سرطان روده بزرگ کمک می کند.
مناسب برای : 4 الی 6 نفر
مدت زمان پخت و آماده سازی : 55 الی 60 دقیقه
درجه سختی : متوسط

image

180

کیلو کالری

22

کربوهیدرات

12

پروتئین

20

چربی

طرز تهیه:

  • ابتدا جگر را تمیز کرده، شسته و داخل آبکش قرار می دهیم سپس پیاز را نگینی (یا خلالی) خرد کرده، داخل قابلمه درب دار نچسب مناسبی روغن ریخته، روی شعله با حرارت متوسط قرار داده تا گرم شود، سپس پیاز ها را اضافه می کنیم.
  • در این بین قارچ ها را شسته، آبکش کرده و خرد کنید، بعد سیر ها را رنده کرده و جگرها را به سایز دلخواه خرد کرده کناری می گذاریم.
  • کدوها را شسته، نمک زده و خشک می کنیم (نیازی به پوست کندن نیست) سپس با رنده مخصوص به شکل نودل رنده می کنیم و آب اضافی کدو ها را می گیریم.
  • مرحله بعد پس از سبک و طلایی رنگ شدن پیاز ها، سیرهای رنده شده را اضافه کرده چند ثانیه تفت می دهیم بعد جگر را حدود 5 الی 6 دقیقه تفت می دهیم سپس نوبت قارچ های خرد شده است که اضافه کنیم و تفت بدیم.
  • در این مرحله فلفل قرمز، نمک، اورگانو و فلفل سیاه را هم افزوده بعد خامه و آب جوش را اضافه کرده و کاملا مواد را بهم می زنیم ۵ الی 6 دقیقه درب ظرف را می بندیم تا پخت کامل شود و به غلظت مناسبی برسد (جگر برای پخت زمان زیادی نیاز ندارد).
  • در این فاصله زمانی کره را با کدو ها داخل تاوه درب دار بزرگی (که کدوهای رنده شده روی هم قرار نگیرند) روی شعله با حرارت متوسط چند بار بهم زده نمک و فلفل اضافه کرده بمدت ۴ الی 6 دقیقه تفت دهید (باید دندان گیر باشد).
  • حال که همه مواد آماده است یک ق غ آب لیمو ترش تازه را به مواد اضافه کرده بهم زده ابتدا نودل کدو را داخل ظرف ریخته بعد مواد آماده شده را ریخته سپس پنیر پارمزان را اضافه کرده با ماست چکیده یا خامه غلیظ تزئین کرده سرو می کنیم.

نوش جان

مواد لازم :

جگر مرغ ٢٥٠ گرم
قارچ ٣٠٠ گرم
روغن زيتون ٢ الی ٣ ق غ
سير ٢ حبه درشت
پياز بزرگ یک عدد
كدو ٣ الی ٤ عدد متوسط
خامه ١/٢ پيمانه
پاپريكا ١/٢ ق چ
اورگانو ١/٢ ق چ
نمک و فلفل به ميزان دلخواه
پودر پنير پارمزان ١/٤ پيمانه
آب جوش ١/٤ پيمانه
كره براى تفت دادن نودل كدو یک ق غ
ماست چكيده يا خامه جهت تزئين ١/٤ پيمانه
آب ليمو ترش تازه یک ق غ